Navigon 1210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 1210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Willempie47 08-10-2009

----------update review 08-09-2009

Ik heb de Navigon 1210 tijdens mijn vakantie intensief gebruikt en er veel plezier van gehad moet ik zeggen.
Hoewel af en toe wel eens een flinke misser tijdens het navigeren. Moet je, je voorstellen, je rijdt in een tunnel met eenrichtings verkeer en je navigatie zegt ineens dat je links af moet slaan, je schrikt je eigen toch wel ff een hoedje al weet je dat het natuurlijk niet kan, of je rijdt op een, weer eenrichtings, autobaan en je navigatie verzoekt je, eerst vriendelijk maar daarna dringend, om te draaien en terug te rijden. We waren op dat moment toch aan een pauze toe en heb de navigatie uitgezet en toen we weer begonnen te rijden weer aangezet, probleem verholpen. Zo ook toen we bij de camping aan kwamen, die zich toch duidelijk aan de linkerkant bevond, maar de navigatie gaf aan dat we tegenover de camping rechts af, een zeer smal weggetje waar we met de caravan waarschijnlijk nooit meer uit waren gekomen en nu nog hadden gestaan, in moesten slaan. Ik moet er wel bij vermelden dat iedereen met een navigatie die aankwam bij de camping, ook van andere merken dus, hetzelfde probleem had.
Toen we nog geen navigatie hadden haalden we altijd routekaarten van de ANWB. Dit hadden we voor de zekerheid deze vakantie ook maar gedaan. Je kunt op de Navigon de route die uitgestippeld is van tevoren bekijken en dan met de kaart erbij controleren of alle wegen met de caravan te berijden zijn, daar houdt de Navigon n.l. geen rekening mee. De navigatie van een vriend van mij had op de terugweg uit Frankrijk n.l. een route uitgestippeld die via de z.g. Route de Napoleon liep, nou geloof me die is met de caravan nauwelijks te rijden vanwege de steile hellingspercentages. De ANWB raadt dat dan ook ten strengste af. Hij was daar nu achter gekomen, een ware hel om te rijden.
Ik zie op deze site dat sommige mensen ondervinden dat het wel eens lang duurt voordat de route is uitgestippeld, soms meer dan een half uur. Mijn langste wachttijd is ong. 10 min. geweest. Ik heb wel de indruk naarmate je ‘m meer gebruikt dat verbetert. Zo ook de batterijduur, ik heb ‘m nu al zeker een dag of 10 niet gebruikt en nu net bij controle is, volgens het batterijsymbool rechts bovenaan in het schermpje, de batterij nog steeds helemaal vol.
Dus resumé: Een navigatiesysteem is een handig hulpmiddel, maar altijd zelf alert en bij de tijd blijven!!

Gr. Willempie47

---------- oude review 14-08-2009 ----------
Hallo ik heb de Navigon 1210 nu een paar weken.
Omdat ik altijd een routeplanner van het internet gebruikte, had ik in principe nog geen behoefte voor zo’n ding. Maar enkele weken geleden heb ik ‘m voor mijn verjaardag van m’n kinderen cadeau gekregen. Ondertussen heb ik me op de website van Navigon geregistreerd en kon toen de nieuwste software en kaarten gratis downloaden.
Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg handig vind. Ik heb natuurlijk geen ervaring met andere merken, dus weet ik niet of deze nou veel beter of slechter is dan al die andere apparaten in dezelfde prijs klasse.
Ik vind inderdaad ook, zoals sommigen, dat het zoeken naar de satellieten als je ‘m gebruikt af en toe vrij lang duurt. Laatst was ik op de terugweg naar huis en was al best een eind op weg voordat de route eindelijk werd aangegeven. Maar erg storend was het niet omdat de weg terug ook dezelfde was als de heenweg.
De batterij is inderdaad na zo’n dag of twee leeg en als je dan thuis op je gemak een route wilt ingeven gaat dat niet, ook niet als je ‘m aan de computer hangt want dan kom je niet in het menu en zie je enkel dat er overdracht plaats vind naar je computer.
Ik heb dat opgelost door via het internet bij een webwinkel een opbergetui en een thuislader voor nog geen 15,- euro samen aan te schaffen. Ik kan dan als ik de Navigon een tijdje niet gebruik (en eerlijk gezegd gebruik ik ‘m ook niet zoveel) regelmatig opladen, of als ie leeg is en ik wil een route ingeven kan ik ‘m d’r ook aanhangen. Het opbergetui is ook erg handig dat kan ik n.l. net als m’n mobiele telefoon aan m’n riem klikken.
Dus voor al diegenen die ook problemen hebben met dat thuis opladen, voor een paar centen kun je dat oplossen.

Al met al een tevreden gebruiker

Gr. Wim

H.J. Ruijter 14-08-2009
Geschreven voor: Navigon 1210

12/08/2009 Naar Halfords toe voor een Mio maar kocht uiteindelijk de Navigon 1210
Thuis direct de updates geinstalleerd + flitspalen wat erg makkelijk ging.
Bij het uitproberen in de auto was er geen stem aanwezig die de route moest aangeven (volume stond hoog en luidspreker was niet uitgeschakeld). Beeld met de pijltjes gecalibreerd maar de hoekjes op het scherm moest ik toch met duim en wijsvinger indrukken (logisch dat je dan een keer er doorheen drukt), vervolgens een mij bekende route voor navigatie opgegeven.
Waar ik linksaf moest gaf de Navigon rechtsaf aan en vise versa route was ook niet optimaal aangegeven en als ik mijn opgegeven eindbestemming had bereikt moest ik telkens nog 50 meer doorrijden ook al stond ik precies voor het opgegeven huisnummer. Wat een tegenvaller, misschien een maandagochtend toestel? Volgende dag teruggebracht en omgeruild voor een Mio 200, wat een verademing vwb bediening en juiste route navigatie met stem en beter en scherper beeld met vele keuze mogelijkheden voor het beeld zelf in dag en nacht mode.
Ben nu een zeer tevreden (Mio) gebruiker.

Willempie47 14-08-2009
Geschreven voor: Navigon 1210

Hallo ik heb de Navigon 1210 nu een paar weken.

Al met al een tevreden gebruiker

Gr. Wim

Hogenhout 17-07-2009
Geschreven voor: Navigon 1210

Vanmiddag de Navigon gekocht en meteen vanuit de winkel aangesloten en in gebruik genomen. Opvallend was hoe snel het thuisadres was ingevoerd. Duidelijk beeld en aanwijzingen prima op tijd. ETA was prima. Net de Navigon op de pc aangesloten en enkele updates geïnstalleerd. Al met al een prima aankoop lijkt me zo. Het is niets meer dan een navigatiesysteem maar dat is ook precies waar 'ie voor gekocht is. Verder zit alles erbij wat je nodig hebt; houder, 12v-kabel voor in de auto en USB-kabel voor de PC. Prima apparaat voor een schappelijke prijs.

Koetje 10-07-2009

Hallo,

Ik heb deze navigon een paar dagen en ben er best tevreden over. Gelijk update gedaan voor de laatste software en kaarten (laatste kaarten gratis bij registratie binnen 30dagen na de eerste fix), wat zonder problemen ging. Instellen ging zelfs zonder handleidingen, die achteraf op het systeem bleek te staan (dit nergens gelezen)
GPS fix duurde de eerste keer zo'n 10min. Wat normaal is, daarna geen problemen. En verder doet ie wat ie doen moet. Duidelijke aanwijzingen, snelle berekeningen. En ideaal is die lane assistant.

Wat de batterij duur betreft, denk dat geen systeem de opgegeven tijd haalt. E.e.a is natuurlijk afhankelijk van hoe hij moet werken; bij vrij zicht op de sats verbruikt hij minder stroom dan op het moment waarbij hij continu moet zoeken bijv bij hoge gebouwen of bos.

Kortom goed en goedkoop systeem die zeker niet onderdoet voor een (duurdere) Tomtom of ander merk.

Nog een tip voor wie problemen heeft om hem op te laden via de PC of een (dure)thuislader wil kopen.
Veel MP3 spelers (o.a. IPod) hebben een stekker waar je de USB kabel in doet om hem via het netstroom op te laden.(vaak ook te koop bij een electro boer voor minder dan 10euro)
Men wou mij ook een (dure) thuislader verkopen op de vraag of een USB stekker zoals die van de Ipod ook werkte zeiden ze dat dit kon.
Thuis geprobeerd met zo'n laderstekker van een MP3 (geen Ipod) en het werkte.(uiteraard wel eerst de voltage en + en - zijde gecontroleerd)

Scheelt dus weer extra bepakking voor de vakantie en kan een extra biertje nemen. :-)

yol 07-06-2009
Geschreven voor: Navigon 1210

Ik heb zojuist voor de eerste keer dit navigatiesysteem gebruikt. Ik ben geen held met een navigatiesysteem, ik slaag er meestal in om alsnog te verdwalen, maar met de software van navigon begreep ik een stuk beter bij welk vak ik moest voorsorteren bijvoorbeeld, dankzij het lane-assistent. De tomtom heeft deze software ook wel, maar bij de duurdere modellen.

Het formaat is handzaam en hoewel de accuduur inderdaad te wensen overlaat vind ik het een prima ding. Je gebruikt vaak een navigatiesysteem alleen in de auto en er wordt een autolader bijgeleverd. Lijkt me dus geen wereldgroot probleem. Je moet niet vergeten dat dit een van de goedkoopste modellen op de markt is, een instapmodel. Als je met dat feit in je achterhoofd dit navigatiesysteem koopt, doe je zeker geen miskoop. Bovendien zit er al een houder bij, dus daar hoef je ook geen geld aan uit te geven. Al met al ben ik dik tevreden met mijn aankoop op dit moment.

jeff-emmen 09-05-2009
Geschreven voor: Navigon 1210

donderdag 7 mei heb ik de Navigon 1210 bij dixons gekocht,voor een kennis.
ik wilde eerst een Garmin 355 hebben omdat ik er zelf ook een heb,maar aangezien deze niet op voorraad was,heb ik maar voor de Navigon 1210 gekozen.
helaas bevalt mij deze niet zo goed als de anderen hier merk ik.
na het aanzetten,zag ik meteen al dat de resolutie of in ieder geval de beeldkwaliteit van 1210 lang niet zo helder en duidelijk is als de Garmin nuvi modellen.
de kleur van de kaart is grijs/lichtblauw,maar groen of licht-beige is daar en tegen veel duidelijker.
verder vind ik de het toestel niet erg overzichtelijk,wat betreft de instellingen etc.
het had duidelijker en eenvoudiger gekunt als navigon andere kleuren zou gebruiken ipv zwart of grijs.
de touchscreen werkt wel heel goed,deze heeft de mogelijkheid om te kalibreren.(afstellen)
ook het intypen van landen en plaatsen is erg handig doordat alleen de cijfers van de te kiezen landen of plaatsen oplichten op het toetsenbord.
de 1210 is ook mooi compact en licht(122 gram)
een groot nadeel is de accu.
deze is snel leeg,volgens de handleiding al na een uur.
vergeleken met andere merken is dit ongeveer 2 tot 2,5 uur.
dus erg lastig als je even de stad in wilt,en je het toestel niet kunt opladen.

wat het standby verhaal betreft:(een aantal reviews terug)hou de powerknop langer ingedrukt,dan gaat de 1210 opstarten vanuit het beginscherm,zonder dat de instellingen zijn veranderd.

laat je vooral ook niet misleiden door het mooie plaatje van de Real Vieuw functie,dit is niet het beeld wat je met normale navigatie te zien krijgt,maar alleen bij belangrijke knooppunten met veel rijstroken,zelf heb ik nog niks van de Real View funtie gezien,omdat ik niet in de buurt van snelwegen woon.
helaas kan de 1210 sinds gisteren geen satelieten meer vinden,dus ik breng hem terug naar de winkel en wil hem proberen te ruilen met een Garmin model.(20 euro duurder)
voor mij geen Navigon meer dus.

wildweazle 15-04-2009

---------- update review 15-04-2009 ----------
het duurt doorgaans erg lang voor de gps-fix gemaakt is.
lege batterij:
na kontakt met Navigon blijkt dat de 1210 niet uit te zetten is maar alleen op stand-by gaat.
het apparaat blijft dan ook stroom verbruiken en is na 2 tot 3 dagen zonder te gebruiken helemaal leeg.
eest mijn computer aanzetten en dan via een usb kabel voor de stroom de route ingeven vind ik waardeloos, ook de route pas in de auto ingeven na de stroomkabel aangesloten te hebben is ook niet je van het.
ook zijn er nog steeds geen nieuwe fatsoenlijke stemmen voor de navigon.

---------- oude review 04-01-2009 ----------
ik heb mijn 1210 ongeveer een maand en ik vind het vergeleken met een tomtom one of garmin 760 eigenlijk nog niet zo slecht.
de realview functie doet helaas niet veel.

zeer storend vind ik dat na 2 tot 3 dagen niet gebruiken de accu leeg is. kun je pas in de auto je bestemming ingeven.

ronduit irritant is de nederlandse stem met een zwaar rotterdams accent,
echt waardeloos.

Ton1955 13-03-2009

Hallo,

Ik heb deze navigon nu een maand in gebruik en hij bevalt me prima. Alleen kun je hem niet via de computer van bestemmingen voorzien. Dat kan bij tt wel, heb ik gehoord. Het is ons eerste systeem en tot nu toe geen klachten.